

● هراندازه يک محصول انحصاریتر باشد، امکان سودآوری شرکتهای توليدکننده آن محصول بيشتر خواهد بود، زيرا به علت نبود رقيب، توليدکننده ميتواند هر قيمتی را که خواست، برای محصول خود تعيين کند.
● طبيعتا، با ورود رقبای جديد به يک صنعت و افزايش شدت رقابت در آن صنعت، از ميزان انحصار شرکتها کاسته شده و سودآوری آنها نيز کاهش خواهد يافت.
● بنابراين لازم است سرمايهگذار قبل از خريد سهام يک شرکت، وضعيت حال و آينده صنعت موردنظر را ازنظر ميزان انحصار، احتمال ورود رقبای جديد و تأثير آن بر قيمت سهام شرکت بطور کامل بررسی کند.