

بهروز بودن اطلاعات در بورس
● اطلاعات هرچند معتبر و جامع باشد، بايد به لحظه مورد استفاده قرار گيرد. فرض كنيد شركت خودروساز، اطلاعات مربوط به افزايش قيمت خودروهای خود را رسما منتشر و اعلام كرده است كه با اين افزايش، سود شركت نيز افزايش خواهد يافت.
● طبيعتا به محض انتشار اين اطلاعات، تقاضا برای خريد سهام خودروسازان افزايش يافته و قيمت اين سهام بالا ميرود. حال اگر يك سرمايهگذار، به جای آنكه به محض دريافت اين اطلاعات سهام شركت را بخرد، چند روز بعد اقدام به خريد سهام كند، معلوم نيست تصميم درستی گرفته باشد؛ چون در اين مدت، قيمت سهام افزايش يافته و ممكن است بيشتر از اين، امكان افزايش قیمت و سودآوری برای سرمايهگذار نداشته باشد.